© wijkplatformburgwal

verlopen – WIJKDINER 2022

Wat een mooi bericht. Na 2 jaar van afwezigheid, door de ons bekende Corona-problemen, durven de initiatiefnemers van het wijkdiner het aan om opnieuw het wijkdiner te organiseren. Dit jaar gaan zij het doen met de volle ondersteuning vanuit de wijkraad. De wijkraad is van mening dat de initiatiefnemers dit meer dan verdienen en vanuit het motto ‘vele handen maken licht werk’ hebben wij als wijkraad na een aantal constructieve gesprekken met elkaar de samenwerking gezocht en gevonden. Inmiddels hebben wij een eerste gezamenlijke bijeenkomst gehad, waarin de ervaringen zijn gedeeld en de eerste plannen zijn gesmeed. Wij hebben het draaiboek besproken en in ieder geval een datum vastgelegd, die jij alvast kunt noteren in de agenda. Het wijkdiner vindt plaats op vrijdag 16 september vanaf 18.00 uur.

Wij zoeken vrijwilligers
Zoals jij zult beseffen heeft de voorbereiding tijd nodig en vooral veel ondersteuning van enthousiaste vrijwilligers die het Wijkdiner voor onze wijk tot een succes willen maken. Er moet immers van alles geregeld worden. Van het aanvragen van vergunningen en subsidie tot het bestellen van de tafels en het tafellinnen en uiteraard niet te vergeten de opbouw en inrichting van het diner zelf. Wij vragen daarom via deze aankondiging of jij bereid bent om je aan te melden als vrijwilliger. Wij kunnen jouw inbreng goed gebruiken. Wij zoeken mensen voor deelname aan de kookgroep, de opbouwgroep (alles klaarzetten) en niet te vergeten de bedieningsgroep. Vind jij het leuk om een (kleine) bijdrage te leveren aan het succes van het Wijkdiner? Meld je, via een e-mail berichtje bij ons aan.

Wat zoeken wij verder?
Muzikale omlijsting! Bij een wijkdiner hoort passende muziek. Het liefst door onze wijkbewoners zelf verzorgt. Ben jij iemand of ken jij iemand met voldoende muzikaal talent en vind jij het leuk om een optreden voor je mede wijkbewoners te verzorgen? Meld je aan door een mail te sturen aan één van onderstaande e-mailadressen.

De Toetjesfabriek
Hoe leuk is het als wij voor elkaar zelf het nagerecht verzorgen. We zijn op zoek nar ca. 150 heerlijke en vooral gevarieerde toetjes die meedingen naar de prijs ‘beste nagerecht van de wijk’. Heb jij zin om 5-10 of 15 nagerechten te maken? Laat het ons weten. De Burgwal toetjesfabriek komt tot leven door jullie inspanningen. Help ons mee om het wijkdiner tot een succes te maken.

Sponsoring
Een wijkdiner kan ondanks een bijdrage van de gemeente niet zonder sponsoring. Wij zijn op zoek naar mensen en bedrijven die een financiële bijdrage willen leveren aan het wijkdiner. Uiteraard bezoeken wij zoveel mogelijk bedrijven persoonlijk. Wacht echter niet op ons en laat zelf weten welke bijdrage jij wilt leveren. Verras ons, zodat het wijkdiner 2022 straks de boeken in kan als een topevenement.

Meld je, voor één van bovenstaande zaken, via een e-mailberichtje aan bij:

Ruth Nelemaat: ruthnelemaat@icloud.com