© wijkplatformburgwal

SAMEN HIER

Voor Welkom Groepen:
Laat je matchen met een nieuwkomer! Zo werkt het:

Aanmelding Welkom Groep
Willen jullie graag als Welkom Groep meedoen? Dan vragen we jullie om een groep te vormen die uit vijf personen bestaat; bijvoorbeeld vrienden, familieleden, collega’s, teamgenoten, jaarclubleden of buren.

Jullie belangrijkste rol is om gedurende een jaar op te trekken met een nieuwkomer of nieuwkomersgezin uit Haarlem of omgeving.

De nieuwkomers die meedoen zijn vluchtelingen en gevluchte gezinnen die inmiddels zo’n zes tot twaalf maanden in Haarlem wonen. In de meeste gevallen komen zij uit Syrië of Eritrea.

Het doel van Samen Hier is dat zij sneller hun weg vinden in de Nederlandse samenleving. Daarom vragen wij jullie om bijvoorbeeld samen te eten met de nieuwkomer(s), de taal te oefenen, de stad te verkennen, verjaardagen en feestdagen te vieren, moeilijke brieven uit te leggen of mee te denken over studie of werk.

Download hier de brochure